AV-Medientechnik News
AV-Medientechnik News Schlagzeilen
Sam’s Club deploys 100 Christie Inspire Series laser projectors in its stores across Mexico
30/09/2024
On Projeções supports electronic and techno music events in Brazil with Christie Griffyn projectors
27/08/2024
University of Greenwich chooses Alfalite displays for its new Hub for Immersive Future Technologies
06/08/2024
Joseph Kahns Horrorfilm „Ick“ mit Blackmagic-Design-Workflow fertiggestellt
„Ick“, der neue Film von Joseph Kahn, wurde mit einem kompletten Blackmagic-Design-Workflow gedreht und nachbearbeitet. Dazu gehörten Aufnahmen mit den Digitalfilmkameras Blackmagic URSA Mini Pro 12K OLPF und Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K sowie der Schnitt und die Farbkorrektur mit DaVinci Resolve Studio und die Netzwerkspeicherlösungen Blackmagic Cloud und Blackmagic Cloud Store Mini 8TB.
„Ick“ wurde 2024 auf dem Toronto International Film Festival uraufgeführt. Der Film ist eine Mischung aus Horror, Komödie, Alien-Invasion und Satire. Mit Brandon Routh und Mena Suvari in den Hauptrollen, präsentiert „Ick“ eine Mischung aus praktischen und visuellen Effekten (VFX), die oft lustige, übertrieben groteske Bilder hervorbringen.
Der Film wurde in Houston, Texas, von Kinematograf David Weldon gedreht. Die Postproduktion wurde zwischen Editor Chancler Haynes, der während der Dreharbeiten in Houston und danach in Los Angeles arbeitete, und den Schnittassistenten Edward Schroer und Sam Cook, die an verschiedenen Orten in Los Angeles tätig waren, aufgeteilt. Die Farbkorrektur erledigte Walter Volpatto von Picture Shop.
David Weldon erläutert den Kreativprozess mit Joseph Kahn zwischen Produktion und Postproduktion: „Es war ein bisschen wie beim Dreh eines Musikvideos, was das schnelle Tempo am Set angeht. Joseph hatte für jeden Teil des Films eine bestimmte Vision. Es hätte ein ganz typischer Monsterfilm werden können - aber er wurde einzigartig. Wir haben den Formfaktor der Blackmagic-Kameras genutzt, um kreative Einstellungen zu finden und die Kameras auf engstem Raum zu platzieren. Zudem setzten wir die dualen nativen ISO-Einstellungen der Kameras ein, um am Set schnell voranzukommen.“
„Ick“ war Chancler Haynes’ erster Spielfilm, den er ganz in DaVinci Resolve Studio geschnitten hat. Er arbeitete mit Kahn in Houston zusammen. „Joseph ist ein sehr zukunftsorientierter Filmemacher“, sagt Haynes. „Beim Schnitt muss man herausfinden, wie man seiner Vision gerecht wird. Die Zusammenarbeit mit ihm über Resolve und Blackmagic Cloud war ein toller kreativer Wegweiser.“
DaVinci Resolve Studio mit seinem Fusion-Modul und den KI-Funktionen der DaVinci Neural Engine wurde von Kahn häufig zur Simulation der VFX-Szenen verwendet. Dann teilte er die Attrappen mit dem Editing-Team über Blackmagic Cloud Pod und Blackmagic Cloud. „Die Zusammenarbeit hat prima in den Workflow gepasst“, so Haynes weiter. „Wir brauchten kein IT-Personal am Set - mit dem Cloud Pod konnte Joseph seine Bearbeitungen selbst vornehmen. Er konnte Sequenzen duplizieren und zu mir weiterleiten.“
Der Workflow mit DaVinci Resolve Studio und Blackmagic Cloud vereinfachte das Management der VFX-Einstellungen. Haynes machte viele VFX-Aufnahmen und stieg mit den Cloud Store Minis in diese Sequenzen ein. Die VFX-Einstellungen kamen von fünf verschiedenen Anbietern und wurden von Haynes mit dem Cloud-Store-Mini-Workflow direkt in Dropbox hochgeladen.
Bei der Produktion von „Ick“ in 4K wurden URSA-Mini-Pro-12K-OLPF- und Pocket-Cinema-Camera-6K-Kameras eingesetzt, um eine Vielzahl von Szenen zu drehen, darunter alle High-Speed-Aufnahmen des Films sowie verschiedene Insert- und Pickup-Aufnahmen zur Erweiterung von Szenen, die nach Abschluss der Produktion gedreht wurden.
„Ich wusste, dass ich den Shoot mit den URSA Mini Pro 12K OLPF bewältigen und die Richtlinien für 4K-Streaming erfüllen konnte“, erklärt Weldon. „Das ist für einen Indie-Film sehr wichtig. Wir konnten die URSA-Mini-Pro-12K- und Pocket-6K-Kameras mit unseren anderen Kameras einsetzen, und alles passte perfekt zusammen. Bei einem Indie-Film sucht man immer nach Möglichkeiten, das Budget zu kürzen. Dies war eigentlich eine Einzelkamera-Show, aber wir brauchten Kameras, die in der Ronin-2-‘Fish-Tank-Cam’, unserem kleinen Wassergehäuse, oder im Hi-Speed-Modus einsatzbereit waren, damit wir uns eine Kamera schnappen und drehen konnten.“
„Wir haben den gesamten Film im anamorphen Format gedreht“, sagt Weldon abschließend. „Die Möglichkeit, in 8K zu drehen, gab uns auch Flexibilität für Punch-Ins und Anpassungen, wenn wir sie in den VFX benötigten. Es gab viele Einstellungen, die in einer 3D-Umgebung erstellt wurden, wobei wir die Greenscreen-Einstellungen dem VFX-Team in 8K zur Verfügung stellten, um darauf aufzubauen. Das ermöglichte viele Details in den Shots.“
(Fotos: Blackmagic Design)
Brompton Technology delivers visuals at The Smile’s 2024 tour
Following the release of their second album “Wall of Eyes” earlier this year, English rock band The Smile - featuring Radiohead’s Thom Yorke and Jonny Greenwood, along with Tom Skinner - went on tour from March to June, playing 21 concerts across fourteen countries, including the UK, Germany, Belgium, the Netherlands, Greece and Italy.
The Smile’s live shows featured an upstage LED wall supplied by long-time collaborators Universal Pixels, with Brompton Technology’s LED processing delivering the dynamic visuals. “We’ve worked with Radiohead and their various side projects since 2017, just after Universal Pixels was formed”, says Phil Mercer, Commercial Director at Universal Pixels. “It was great to continue that relationship by working with The Smile on their 2024 tour, which was split across two legs - with the first show commencing on March 7th in Dublin and the final one taking place in Rome on June 24th.”
Working closely with show designer Andi Watson, Universal Pixels supplied a compact upstage LED wall, built using ROE Visual’s latest V4ST LED panels. According to Mercer, they were the first rental company in Europe to adopt these newly released panels. The LED wall was powered by Brompton’s 4K Tessera SX40 LED processor, which was used alongside Tessera 10G data distribution units.
Additionally, a creative array of ROE LED Strip was positioned behind the band, driven by a Brompton T1 LED processor, chosen for its interpolation functionality. “Interpolated Mode in the T1 processor, which accounts for the physical size of the panel to keep the correct proportions of the image, was essential for mapping the ROE Strip LED element”, notes Mercer.
“This tour was a great example of using a newly launched LED product like the V4ST alongside something much more established such as ROE Strip”, he adds. “Both are supported by Brompton LED processing and can be run from the same physical processor.”
(Photos: Belinda Enthoven)
Museum Hei selects hard- and software from Christie
Christie’s HS Series 1DLP laser projectors, Pandoras Box Software and Widget Designer are delivering visual experiences at Museum Hei, the largest media art museum in South Korea’s capital Seoul and the Gyeonggi Province.
Situated in the Paju Tongildongsan Tourist Special Zone, Museum Hei serves as a cornerstone of South Korea’s new Hallyu culture belt, offering immersive media art installations. The current exhibition, “Beautiful Moments in Life”, showcases over twenty media art displays that highlight the beauty of nature and renowned works by European painters.
Among them are two thematic galleries, Hei Square and Hei Theater, which use more than twenty Christie 4K22-HS and D13WU2-HS laser projectors to bring the art pieces to life. This visual experience is made possible by Christie’s partners Star Networks and Creum, both of whom bring extensive experience in delivering large-scale projection mapping projects across various applications.
The Hei Square gallery features four thematic displays that transcend time and space, supported by six Christie 4K22-HS laser projectors. Visitors are immersed in landscapes, underwater scenes, and dynamic art.
In the Hei Theater gallery, fifteen Christie D13WU2-HS laser projectors display imagery for Renoir’s Moment and The Nature thematic displays, where art and nature blend seamlessly with radiant colours. The visuals in both galleries are driven by Pandoras Box Software and Widget Designer, allowing for media and show control.
(Photos: Christie Digital Systems/Museum Hei)
Flint-Theater Amersfoort installiert Blackpeak-Leinwand von AV Stumpfl
Das Flint-Theater in Amersfoort (Niederlande) hat kürzlich seine visuellen Möglichkeiten durch die Installation von Blackpeak, einer Projektionsfläche aus der Blackpeak-Reihe von AV Stumpfl, erweitert. Eröffnet im Jahr 1977, bietet das Flint-Theater eine Vielzahl von Veranstaltungen, von Theaterproduktionen bis hin zu Firmenpräsentationen.
Die Entscheidung zur Installation der Projektionsfläche, die von AED Display, dem Benelux-Vertriebspartner für AV Stumpfls Blackpeak-Leinwände, geliefert wurde, war von dem Wunsch getrieben, das visuelle Erlebnis bei Theatervorstellungen, Geschäftsevents und Kinderfilmvorführungen zu verbessern.
Der Markt für Firmenveranstaltungen entwickele sich ständig weiter, bemerkt Jos Houweling, AV-Spezialist im Flint. Die visuellen Anforderungen reichten dabei von einfachen PowerPoint-Präsentationen bis hin zu hochauflösenden Videos und Bildern. Das Theater habe deshalb eine Projektionsfläche benötigt, die dies liefern kann und gleichzeitig optisch unauffällig bleibt. Die Leinwand wurde im Theatersaal installiert, zentral an der Bühnenwand positioniert. „Das Team nutzte die Rahmen, spannte die Leinwand und befestigte sie an den Rahmen“, sagt Carrol van Russel, Verkaufsleiter von AED Display.
Ihr schwarzes Design ermögliche es der 5,08 x 2,94 Meter großen Leinwand, sich nahtlos in die Theaterumgebung einzufügen, so Houweling: „Während der Dunkelphasen und bei schwacher Beleuchtung ist keine weiße Leinwand auf der Bühne sichtbar.“ Van Russel ergänzt: „Während Theateraufführungen, wenn die Umgebung dunkel ist, kann Flint auf die Blackpeak-Leinwand projizieren, ohne unerwünschte Lichtreflexionen.“
Während traditionelle Projektionsleinwände oft unter Bildauswaschungen und dem Verlust wichtiger Details aufgrund von Umgebungslicht leiden, überwindet Blackpeak diese Herausforderung, indem sie tiefere Schwarztöne und lebendigere Kontraste liefert. Mit der Einführung der Blackpeak-Leinwand konnte Flint visuelle Erlebnisse erreichen, die mit einer weißen Projektionsleinwand bisher unerreichbar waren.
„Eine weiße Leinwand reflektiert eine erhebliche Menge an Umgebungslicht, was das Seherlebnis beeinträchtigen kann“, sagt van Russel. „Eine schwarze Leinwand bietet dagegen eine überlegene Klarheit mit tieferen und präziseren Schwarztönen.“
(Fotos: AED Display/AV Stumpfl/Flint-Theater Amersfoort)
ROE Visual powers Hibino’s next-level VFX studio
Following the success of Hibino’s VFX studio, which utilized ROE Visual LED panels, Hibino has further expanded its capabilities by collaborating once again with Metaverse Productions for a new venture - Studio PX Anzen. This facility is the first in Japan to adopt the “Carbon Calculator for Movie Production”, a tool developed in partnership with Dentsu Creative Cube Inc. to precisely measure CO2 emissions during video production.
Studio PX Anzen is equipped with ROE Visual’s Ruby 1.5F (RB1.5F) for the background, and Carbon3 MarkII (CB3MkII) on the ceiling and sides for ambient lighting. These LED panels are powered by Brompton Tessera SX40 4K processors, Disguise media servers, and Stype RedSpy 3.0 for camera tracking.
“When evaluating options for this particular studio - a joint project aimed at reducing greenhouse gas emissions and improving process efficiency in video production - the Ruby 1.5F immediately came to mind”, says Junichi Imokawa, Director and Managing Executive Officer at Hibino. “Its flip-chip technology reduces heat-related energy loss and consumption. This efficiency not only lowers the studio’s overall power use but also advances our broader environmental objectives.”
(Photos: ROE Visual/Hibino/Metaverse Productions)
Lawo optimiert Audioproduktion bei HuskerVision
HuskerVision, der Mediendienstleister der Sportmannschaften der University of Nebraska, hat in Zusammenarbeit mit Lawo seine Audioproduktionskapazitäten erweitert. Seit der Installation im August 2023 profitiert HuskerVision von einer verbesserten Workflow-Effizienz und Flexibilität.
HuskerVision, mit Sitz im Michael Grace Production Studio, ist verantwortlich für alle AV- und Broadcast-Produktionen der Universität. Neben Live-Entertainment bei Sportwettkämpfen gehören dazu auch andere Veranstaltungen und Fernsehprogramme, die landesweit im Big Ten Network ausgestrahlt werden. Mit einem Team von dreißig bis fünfzig Studierenden produziert HuskerVision jährlich über 100 TV-Sendungen, die den Athleten amerikaweit Sichtbarkeit verschaffen.
„Wir nutzen Lawos Home-Management-Plattform für Medieninfrastrukturen, zwei redundant konfigurierte A_UHD-Core-Audio-Engines, zwei Power-Cores mit Dante-Karten zur Integration vorhandener Systeme, mehrere A_stage64- und A-digital-Stageboxen sowie zwei mc²56-Audio-Produktionskonsolen“, sagt Garrett Hill, Broadcast/Systems Engineer bei HuskerVision.
„Unsere ersten Erfahrungen mit IP-basiertem Audio in einem ST-2110-nahen Umfeld sind sehr positiv“, so Hill weiter. „Während wir für Video weiterhin Baseband nutzen, haben wir für Audio jetzt ein hybrides Setup aus IP und Baseband. Dadurch konnten wir die Audioqualität verbessern und unsere Abläufe optimieren. Die A_stage- und A_digital-Boxen vereinfachen das Signalmanagement in allen Venues, da sie AES67-Streams direkt senden und empfangen können. Die Verwaltung über die Home-Plattform ermöglicht es uns außerdem, Q-Sys- und Dante-Equipment direkt zu steuern und so mehrere gleichzeitige Events mit unterschiedlichen Anforderungen an das Audio-Routing zu managen.“
Die Installation benötigte eine Feinabstimmung des Precision Time Protocol (PTP), um eine stabile Zusammenarbeit mit älteren Netzwerkkomponenten sicherzustellen. HuskerVision plant, die Partnerschaft mit Lawo weiter auszubauen, um die Produktionskapazitäten kontinuierlich zu optimieren.
(Fotos: Lawo/HuskerVision)
YouTuber Michael Traband chooses Marshall Electronics
Michael Traband is a YouTube content creator whose channel “Cerebral Party” focuses on living with cerebral palsy. He makes videos of his daily life as well as the products that he likes and uses. With almost two thousand subscribers on YouTube, Traband aims to educate people about cerebral palsy and hopes that his channel will benefit others in learning about those with this physical disability.
Traband also volunteers at his local church in Miami, Florida, where he is an active member of the church youth group. Traband runs the tech for the group, including managing the projector content, and was in search of a monitor to assist with the presentations. He found the solution with Marshall Electronics V-LCD173HR 17.3-inch Professional LCD Rack Mount/Desktop Monitor.
“I did a lot of research about different monitors and Marshall continued to come up as the top choice”, shares Traband. “The Marshall team provided great customer support and worked with me to help get everything set up that I needed. One of my favorite features is the size of the monitor.”
(Photos: Marshall Electronics)
AV Stumpfl Pixera auf Luciano-Tour im Einsatz
Im Rahmen seiner „Seductive Tour“ gab Rapper Luciano im Januar und Februar 2024 elf Konzerte in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Dabei kam AV Stumpfls Medienserversystem Pixera zum Einsatz.
Die komplette Show lief über Timecode und dauerte knapp zwei Stunden. In der Vorprogrammierung in Rec Tecs hauseigenem Studio wurde das Lichtdesign zusammen mit dem Videocontent zu einem Gesamtbild geformt. Das Live-Bild wurde die ganze Show über durch Notch-Effekte verändert: Dabei wurden Keyframes für Strobeeffekte, Opacitiy und Farbeffekte gesetzt, um die Musik auch auf den LED-Wänden erlebbar zu machen.
Um die Show umzusetzen, kamen insgesamt zwei Pixera four als Output-System an der Bühne und zwei Pixera-Control-Server als GUI-System im FOH zum Einsatz, welche via 10-Gbit-Netzwerk verbunden waren. Rec Tec war außerdem für die Connectivity zuständig. So wurden sämtliche Netzwerkswitche, Glasfaserverbindungen sowie DMX-Nodes für MA-Net, sACN und ArtNet bereitgestellt.
„Wir haben zwar kein automated Backup verwendet, aber alle Maschinen sind komplett in einer Pixera-Multiuser-Session gelaufen“, erklärt Michael Memmersheim, geschäftsführender Gesellschafter der Rec Tec AG. „Es gab zwei Director-Systeme, welche mit jeweils einem Client verbunden waren: ein komplettes Main-/Backup-System. Wir hatten dann noch eine dritte Pixera-Instanz auf einem Laptop laufen, das workspace-disabled als Control diente.“
„Pixera 2.0 hat dieser Show nicht nur Effekte, sondern auch Zeitersparnis in der Produktion ermöglicht“, betont Memmersheim. „Gerade durch Preview-Editing konnten wir immer weiter, auch während die Proben liefen, an der Show arbeiten.“ Für das Bühnen-, Licht- und Contentdesign war Timo Martens verantwortlich. Die Produktionsleitung übernahm Captured Live, Technischer Dienstleister war BBM Clair.
(Fotos: Björn Hoffmann)
RKM Studios produziert Musikvideos mit Blackmagic Cloud
RKM Studios, ein Produktions- und Postprohaus mit Sitz in Los Angeles, hat für seine kürzlich produzierte Musikvideoreihe Blackmagic Cloud, die Netzwerkspeicherlösung Blackmagic Cloud Store und die DaVinci-Resolve-Studio-Software für Schnitt, Grading, visuelle Effekte und Audiopostproduktion verwendet.
Musiker Nick Phoenix hatte Filmemacher Ryan McNeal wegen einer Videoreihe für seine neues Album „Underdog“ kontaktiert. „Mich reizten ein paar von Nicks Ideen für seine Musikvideos im Fantasy-Stil“, sagt McNeal. „Als ich die Titelliste sah und mir die Stücke anhörte, fand ich drei von ihnen besonders ansprechend. Dann kam mir die Idee für ein dreiteiliges Musikvideo, in der eine junge Frau in eine Fantasiewelt reist und dort von Rachegefühlen fast verzehrt wird.“ Phoenix und McNeal produzierten das Projekt in Irland.
Wegen des vergleichsweise geringen Budgets versuchte McNeal jeden Aspekt des Prozesses zu rationalisieren und brachte auch die Produktion und Postproduktion unter einen Hut. „Wir wussten vorab, dass wir verschiedene Dateiformate aufzeichnen würden, so auch Blackmagic RAW mit der URSA Mini Pro 12K“, erklärt McNeal. „Der Dreh verlief über drei Tage komplett an der Location, und wir wollten die Dailys jeden Tag überprüfen können. Dann erfuhren wir von den Blackmagic-Cloud-Store-Speichern. Sie ermöglichen nicht nur schnelles Speichern, sondern sind im Gegensatz zu im Rack-Server montierten Speichervarianten auch noch tragbar. Außerdem arbeitete unser Editor aus der Ferne. Und so wurde der volle Funktionsumfang aus Blackmagic Cloud, Kollaboration und Cloud Store plötzlich doppelt interessant.“
Während der Produktion hatte das Team zwei Blackmagic-Cloud-Store-20TB-Speicher als redundantes Backup-System für die Hauptaufnahmen in Gebrauch, ebenso einen Blackmagic-Proxy-Generator. Der Editor hatte zum Synchronisieren der Proxys eine Cloud-Store-Mini-8TB-Netzwerkspeicherlösung und konnte bereits während des Drehs beginnen, den Schnitt zusammenzubauen. „Alles wurde über das Internet synchronisiert“, so McNeal.
„Bei anderen NLEs war mir immer negativ aufgefallen, dass es keine Tools für die Zusammenarbeit gab“, sagt Editor Paul Cole. „Die drei Videos mussten in kürzester Zeit stehen, da sie mit der Veröffentlichung des neuen Albums der Band koordiniert werden mussten. Da war Zeit ein wichtiger Faktor. Also machte es Sinn, die gesamte Postproduktion in DaVinci Resolve Studio zu erledigen. So hatten wir als Team alle gemeinsam Zugriff auf dasselbe Material, dieselben VFX und dieselben Farben, anstatt für das gleiche Resultat mehrere Plattformen zu verwenden.“
„Mein Team und ich arbeiteten in einem Kollaborationsprojekt von Resolve, in dem wir gleichzeitig schneiden, graden sowie das Sounddesign und die VFX erstellen konnten“, ergänzt McNeal. „Paul machte in einem Raum den Rohschnitt, während ich in einem anderen das Filmmaterial organisierte und das Sounddesign erstellte. Wenn ein Rohschnitt stand, begann ich sofort mit dem Colorgrading. Dabei waren wir beide am selben Projekt zugange, ohne dass es Probleme gab. Es gab weder umständliche Signalwege oder Bildsperren noch gestaffelte Ablaufpläne. Alle Aufgaben in der Post liefen simultan ab.“
McNeal, der bei den drei Videos Regie führte und zudem die Farbkorrektur übernahm, hatte zu Beginn des Projekts ein ganz bestimmtes visuelles Ziel vor Augen. Da er als Colorist bereits Erfahrung mit DaVinci Resolve Studio hatte, wusste er, mit welchen Tools er diese Ziele erreichen würde. „Mit diesen drei Videos wollte ich eine Fantasiegeschichte im epischen Stil erzählen“, sagt er. „Wie bei den meisten Musikvideos hatten auch wir für unser Vorhaben begrenzte Zeit und Mittel. Doch ich konnte mich am Set gut arrangieren, weil ich mich mit Resolve schon auskannte. Im ersten Video, ‘Ashes and Fire’, gibt es eine Szene, in der unsere Hauptdarsteller einen Felsvorsprung entlang laufen. Die mussten wir am helllichten Tag drehen. Es war von vornherein klar, dass ich die Atmosphäre dieser Aufnahme in der Post in einen nebligen Morgen verwandeln und zugleich ein Drachenskelett integrieren musste, um eine kühlere Stimmung zu erzeugen. Das Compositing habe ich komplett im Farbe-Modul von Resolve gemacht.“
Flexibilität war für Cole ausschlaggebend, denn so konnte er die Postproduktion ganz neu angehen. „In der Vergangenheit stieß ich beim Editing häufig auf das Problem, das Projekt in Schritten planen zu müssen, anstatt als einen ganzen Prozess“, erklärt er. „In der Regel schickte ich die Schnitte zur Freigabe an die Kunden, bevor Farbe und VFX fertig waren, nur um den Schnitt erstmal für die weitere Bearbeitung zu sperren. Doch bei diesen Videos haben wir das Grading und die VFX während der Bearbeitung hinzugefügt und konnten so Kommentare zu Farbe, Schnitt und VFX zugleich empfangen. Es dauerte einen Augenblick, bis ich mich an diese Arbeitsweise gewöhnt hatte. Jetzt bevorzugen wir sie und gehen bei fast jedem Projekt die volle Nachbearbeitung von Anfang bis Ende so an.“
„In unserer Branche bedeutet Zusammenarbeit, dass man den Prozess mitgestaltet“, so Cole weiter. „Mit den Kollaborationstools von Blackmagic Cloud und DaVinci Resolve ist das möglich. Alle Mitglieder des Postproduktionsteams arbeiten am selben Projekt und haben Zugriff auf Assets, Timelines-Plugins bis hin zu den Deliverables. Mehrere Personen zeitgleich an einem Projekt zu beteiligen, war für diesen Workflow entscheidend. Das gilt nicht nur für die Künstler, Produzenten und Kunden, sondern auch für Teammitglieder, die die Stills für soziale Netzwerke erstellen oder Assets für die Archivierung exportieren, während wir mit der Arbeit fortfahren.“
(Fotos: Blackmagic Design/RKM Studios)
Sam’s Club deploys 100 Christie Inspire Series laser projectors in its stores across Mexico
Christie announces the large-scale deployment of its 1DLP Inspire Series laser projectors in 100 Sam’s Club stores - owned by Walmart - in Mexico. The installation is a key component of the Digital Unit for Better Activation in Club project, a plan to digitise the retailer’s advertising spaces through the implementation of various digital displays across its locations in the country. These digital platforms include LED devices such as totems, screens, posters, as well as a network of displays and projectors.
The project’s design and development were entrusted to the agency FGL Asociados. “With these new in-store digital displays, brands can communicate their messages across multiple channels”, says Francisco Gonzalez Legorreta from FGL Asociados. FGL selected Christie DWU760A-iS laser projectors, which provide 7,175 lumens and WUXGA resolution in a low-maintenance package. One hundred DWU760A-iS projectors have been deployed in an equal number of Sam’s Club stores at various locations across Mexico.
Convergint Mexico integrated the projectors, following a selection process in which Christie’s laser models emerged as the client’s preferred projection system. In each of the 100 Sam’s Club stores in Mexico, the Christie Inspire projector has been mounted on the ceiling, projecting ads and visual content onto the floor.
(Photo: Christie Digital Systems/Sam’s Club)
On Projeções supports electronic and techno music events in Brazil with Christie Griffyn projectors
On Projeções, a creative provider of visual technologies - one of the largest in Latin America, also operating in Europe - selected Christie Griffyn 4K50-RGB pure laser projectors to play a starring role at two of São Paulo’s most prominent electronic and techno music events: Time Warp Brasil and Illusionize in Saturn.
Established in 1994, Time Warp Brasil is one of the world’s largest techno and house festivals, with events in Mannheim, Madrid, New York, and São Paulo. For Time Warp Brasil’s 30th anniversary, the festival commissioned On Projeções and The Force agency to project onto the building opposite the event venue to enhance the attendees’ sense of immersion.
To achieve this, On Projeções used two Christie Griffyn 4K50-RGB pure laser projectors to map abstract images and photos onto the building’s two facades, one measuring 33 x 27 metres (108 x 89 feet) and the other 12 x 31 metres (39 x 102 feet), with a total resolution of 12,068,480 pixels.
Illusionize in Saturn, an electronic music party led by DJ and producer Pedro Mendes (also known as Illusionize), took place at Arca, São Paulo’s premier indoor venue for electronic music events. Illusionize in Saturn requested that the planet Saturn and its rings be projected where the DJ was situated.
To achieve this, On Projeções used two Griffyn 4K50-RGB pure laser projectors to cover a 30 x 20-metre (98 x 66-foot) surface with images simulating Saturn’s environment, with a total resolution of 3840 x 2160 pixels.
(Photos: Alisson Demetrio)
JVC PTZ cameras selected to livestream this year’s Filmscape Conference
Filmscape, an educational, non-profit organization that helps develop resources in the Chicago metro and surrounding areas for people pursuing careers in film and television, provides content covering all things production. To build knowledge for those working behind the scenes in the industry, the organization hosts its Filmscape Conference each year.
To livestream this year’s sessions on YouTube, the Filmscape deployed one KY-PZ510WU and two KY-PZ400NWU PTZ cameras, managed by the RM-LP100U remote camera controller, from JVC Professional Video. The KY-PZ510 was used as the primary camera to track the individual presenter, while the two KY-PZ400 cameras flanked the stage for panel discussions.
“The low profile of the JVC PTZ cameras enabled us to place them in environments that are otherwise not possible with a traditional camera setup”, says Gary Adcock, Executive Director of Filmscape. They mounted one of the KY-PZ400 PTZs on a wall, suspended the other KY-PZ400 from the ceiling, and placed the single KY-PZ510 PTZ on a large stand.
Adcock adds that the JVC PTZ cameras helped expand the floorplan, bringing the attendees closer to the stage. “Having PTZs out of the way of traffic meant we no longer had to lose those seating positions for the cameras; we were actually able to add seats in this environment”, he says. “This allowed us to livestream this content in a way that we hadn’t previously been able to do.”
JVC’s AI-enabled auto-tracking feature followed the speaker throughout the presentations. “It simplified the process for the film crew as they didn’t have to manually track the speaker”, says Adcock. “This also benefitted the speaker, as they could walk around the stage without worrying whether they were in the shot.”
The cameras enabled the staff to livestream directly to the YouTube channel. “The built-in technologies of the JVC PTZs, the ability to connect over Ethernet and control the cameras in multiple ways, is amazing to me”, says Adcock. “These features allowed the camera operators to perform at a higher level. Creating a seamless livestream can become very complicated when you have more than 1,000 people around you while you’re trying to run simple, efficient camera workflows with non-traditional camera placements.”
(Photos: JVC Professional Video/Filmscape)
Audio Animals streamlines audio production business model with Flock Audio Patch
Since 2012, UK audio production studio Audio Animals has delivered mixing and mastering services to clients all over the world. The studio established an “online-only” á la carte business model that streamlines the studio experience to focus on clients’ specific needs, allowing Founder and Lead Mixing and Mastering Engineer Paul Ashmore (pictured) and his colleagues to work more quickly and effectively.
In keeping with this mindset, Ashmore has adopted the Flock Audio Patch digitally controlled all-analog patch bays as the brains of his mixing and mastering setups, allowing him to integrate analog elements into his workflows. “With a predominantly online workflow, we saw that we could basically ‘trim all the fat’ and streamline the process for clients who were predominantly looking for mixing and mastering services”, he explains.
“By being more transparent about our services and making communication more efficient, we could accomplish much more than a studio where people are sitting in the control room with you and charge much less as a result”, he adds. “That idea was the spark of our entire business model, and during COVID when everyone had to move to remote workflows, we were already ready to go and it tripled the amount of jobs we were getting as a result.”
“We have clients at all levels, from major artists like Beyonce, Lil Wayne, and Swedish House Mafia to independent artists looking for a professional mix on their first single”, continues Ashmore. “There’s no compromise in the quality of what we offer, we’ve just found a way to do it that can work at the speed that our clients require and the industry demands.”
Although he predominantly works “in the box”, Ashmore still prefers analog processing for his mix bus and mastering chains. Seeking a way to meld his streamlined, digitally-inclined approach with his favorite analog gear, he sought out the Flock Audio Patch. In addition to giving him instant access to his favorite chains of outboard equipment, his fluid use of Patch APP DX has eliminated time-consuming recall procedures. As someone who is frequently jumping between multiple projects in a workday, this has been a major time saver.
“I can’t tell you the amount of times I’ve been asked to recall a setting from a piece of gear and had to spend hours digging through hard drives to find pictures from the session”, he explains. “The great thing about DX is that everything is in one place and all you have to do is pull up the session and you have all the photos and notes you need. Everything is on the iPad and the impact that has on a fast-moving session can’t be underestimated.”
(Photos: Audio Animals/Flock Audio)
Arkrys calls on ChamSys to power Eurosport Paris studios
The three recently remodeled Eurosport studios in Boulogne, France, that broadcast coverage of the 2024 Summer Olympics in Paris blazed new paths in TV technology. Designed and installed by Arkrys, working with Georges Krystkowiak (Director of Photography), and Baptiste Arnaud-Benaïs (Gaffer), along with the TD of Eurosport France, Florent Marquer, the fully automated studios aired coverage from throughout the Olympic sites with ten commentary positions embedded in a virtual setting.
Controlling the lighting setups at the studios were the ChamSys MQ250M Stadium Console, along with two GeNetix 10Scene Gateways and two 10Scene Wall Plates. The new setups featured a broad array of features, including preprogrammed settings for greater speed, remote troubleshooting capabilities, and a media player and pixel-mapper in MagicQ. “The ChamSys solution allowed us to benefit from a high level of interoperability and to take control of the kit at any time”, says Arnaud-Benaïs.
Due to their augmented reality features, the revamped studios are able to deliver large, immersive live broadcast images. Lighting at the larger “Set A” is 100-percent automated with sixty moving heads. All these LED projectors are remotely operated by the MQ250M Stadium Console.
At the smaller B and C studios lighting is triggered in with the 10Scene Wall Plates, with preprogrammed settings. This eliminates the need for a console operator at all times. Operators use the 10Scene Wall Plates for instant access to presets with no risk of changing any settings. On set C, the media player and pixel mapper of the MagicQ console allow for pixel-by-pixel control of the light strips.
(Photos: ChamSys/Eurosport)
Pronology and Haivision streamline video production for Conan O’Brien’s podcast studio
Conan O’Brien’s podcast studio hosts a range of shows from “Conan O’Brien Needs a Friend” to “Where Everyone Knows Your Name” with Ted Danson and Woody Harrelson. With a busy shoot schedule, the studio required an efficient and secure way to record its multi-camera productions. The Hollywood-based podcast studio turned to Pronology, a developer of broadcast workflow solutions, and Haivision, a global provider of mission-critical, real-time video networking and visual collaboration solutions, to optimize the video production workflow.
The studio is utilizing the Pronology StreamFile Core platform for the ingest of its multiple camera feeds and other sources in conjunction with the Haivision Makito X4 encoder that delivers video at ultra-low latency with secure and reliable streaming over IP. Prior to this new workflow, the studio team would record the cameras as baseband SDI signals with on-premise video recorders. With this simplified, cloud-based StreamFile Core workflow, the camera feeds are streamed and recorded directly to Amazon S3, saving production time and money, as one person can manage all cameras and recordings from a single web interface.
“Our new workflow has allowed us to manage the feeds from our various shows”, says Sarah Federowicz, Team Coco, VP of Operations and Chief Operating Officer. “The Pronology and Haivision teams helped us set up the video production workflow, and we have been using it seamlessly ever since.”
(Photos: Haivision/Pronology)
Omroep Brabant adopts QuickLink StudioCall for guest interviews
Omroep Brabant, the largest regional broadcaster in the Netherlands, has integrated QuickLink StudioCall into its production workflow, enabling remote guest capabilities for live broadcasts. During the COVID-19 pandemic, Omroep Brabant used multiple video conferencing platforms, such as Zoom and Skype, to connect external guests to broadcasts. However, the station recently sought a more efficient alternative for introducing remote guests that was also straight-forward to implement for both operators and external guests.
In addition to low latency, QuickLink offers a range of configuration options to optimize the connection based on guest conditions. Omroep Brabant deploys invitations to remote guests via SMS, WhatsApp, or email. Once connected, operators have full operational control of virtual rooms and device settings from a central web-based portal, accessible from any global location. Using the remote management controls, Omroep Brabant’s operators can pre-screen, control, and manage their remote guests, including camera/microphone/speakers selection, resolution, audio mode/gain, and more.
“StudioCall allows us to fine-tune the remote guest process”, says Jasper de Bruijn, Media Technology System Specialist at Omroep Brabant. “External guests who have a somewhat poor internet connection can be identified, taken into account, and adjusted as needed.” The QuickLink solutions were provided to Omroep Brabant by CUE-Support, a Netherlands-based audiovisual provider to the broadcast and proAV industries.
(Photos: CUE-Support/Omroep Brabant/QuickLink)
University of Greenwich chooses Alfalite displays for its new Hub for Immersive Future Technologies
The University of Greenwich, located in the borough of Greenwich in London, England, is now using an Alfalite Modularpix Pro 1.5 Orim VP XR LED Wall for its new centre of excellence for education and research in audiovisual content and process. This centre, which has been named Shift (Shared Hub for Immersive Future Technologies), aims to be a pioneer in the study and development of advanced audiovisual technologies.
The Alfalite LED Wall will provide a platform for the creation and display of XR content, which is central to the institution’s research and education activities. Mo-Sys has been responsible for the supply and integration. In addition to Alfalite’s LED Wall it has also integrated its StarTracker Max systems and other XR solutions for a complete VP XR solution.
Through this new centre, the University of Greenwich will design virtual production training programmes for industry professionals, participate in research and knowledge exchange projects to identify new products in the sector, and offer employment and internship opportunities for students in the competitive film industry.
The LED Wall at the University of Greenwich is being managed by Brompton SX40 and XD Unit LED video processors. This project therefore stands out as the only 100 percent European VP XR solution.
(Photos: Alfalite)
Christie HS Series projectors illuminate Osmania University’s Arts College
Christie DWU23-HS laser projectors play a pivotal role in a new light and sound show at Osmania University, transforming the facade of its Arts College building into a canvas for visual displays. Located in Hyderabad, Osmania University is one of India’s oldest and most prestigious institutions of higher education. The university undertook this large-scale nighttime spectacle to celebrate and preserve its history, and foster appreciation for its heritage among students, faculty, and visitors.
Aura Bright Light India integrated the project and was instrumental in bringing this display to reality. Their team managed the installation, testing, and commissioning of the Christie DWU23-HS projectors. “This project is our first large-scale endeavour combining both visual and audio technologies”, says Shailesh Vasani, managing director of Aura Bright Light India.
The Christie DWU23-HS projectors are strategically positioned to deliver colourful imagery on the Arts College’s facade, which spans 350 feet in length (107 metres) and 60 feet in height (18 metres). With guidance from Rhino Engineers, which managed the project and provided design consultancy, and the creative content expertise of Knownsense Studios, the project was completed on schedule.
The show features music by Indian composer and playback singer Vandemataram Srinivas, and voiceover by South Indian actor Sai Kumar. Inaugurated by India’s Tourism and Culture Minister, G Kishan Reddy, the 20-minute performance runs on weekends.
(Photos: Aura Bright Light India)
Riedel Networks unterstützt DEL2-Spielübertragungen bei Sportdeutschland.TV
Riedel Networks ist Connectivity-Partner von Sportdeutschland.TV. Die Partnerschaft zwischen dem Netzwerkprovider und der für Sportereignisse eingerichteten Streaming-Plattform schließt die Connectivity für die Übertragung sämtlicher Spiele der Deutschen Eishockey Liga 2 (DEL2) ein.
Mit Beginn der Saison 2024/25 sind die Spiele der DEL2 ab September live und on-demand auf Sportdeutschland.TV verfügbar. „Bei den DEL2-Produktionen wirken unter anderem viele ehrenamtliche Helfer der Vereine mit. Es ist uns eine große Freude und Ehre, deren Engagement in bester Qualität in die Wohnzimmer der Fans zu bringen“, sagt Timo Koch, CCO der Riedel Networks Media Division.
Im Rahmen der Connectivity-Partnerschaft zwischen Riedel Networks und Sportdeutschland.TV werden sämtliche DEL2-Standorte an den Riedel-Networks-Backbone angeschlossen. Mit dieser Anbindung gewährleistet der Netzwerkprovider eine dedizierte Verbindung, die unabhängig vom lokalen öffentlichen Internet operiert.
Der Content der DEL2-Spiele wird mittels eines Secure-Reliable-Transport-Protokolls (SRT) vom Veranstaltungsort an die Streaming-Plattform Sportdeutschland.TV übermittelt. Da der Content am Veranstaltungsort unabhängig vom lokalen öffentlichen Internet übertragen wird, kann das Risiko von Netzwerküberlastungen, wie sie typischerweise bei Veranstaltungen auftreten, vermieden werden.
Sollte es dennoch zu Störungen kommen, verfügt Riedel Networks über ein eigenes Network Operations Center (NOC), welches alle Verbindungen rund um die Uhr überwacht, um bei Auffälligkeiten sofort zu reagieren.
(Foto: Riedel Networks/Sportdeutschland.TV)
Brompton Technology supports “Tiffany Wonder” exhibition in Tokyo
Celebrating 187 years of craft and creativity, “Tiffany Wonder”, the latest brand exhibition by Tiffany & Co., takes visitors on a visual journey through hundreds of the company’s works. Complementing the diamond creations, the immersive show is brought to life through LED installations powered by Brompton Technology LED processing.
Held at the Tokyo Node gallery within Toranomon Hills Station Tower, one of Tokyo’s tallest buildings, AV/ICT specialist Takenaka Co. Ltd and system integration expert Ark Ventures, both part of the Symunity Group, worked with Tiffany & Co. to create LED walls for three rooms in the ten-room exhibition.
The “Breakfast at Tiffany’s” room, “Wonder of Celebration” room, and “Diamond Kings” room all feature LED walls composed of ROE Visual LED panels driven by Brompton’s Tessera processing. The “Breakfast at Tiffany’s” room includes a rotating central seating area, with two LED screens measuring 3.5 m x 3 m and 3 m x 3 m ROE RB1.2 LED panels. One screen shows a visual recap of the film “Breakfast at Tiffany’s”, while the other displays snippets from other films featuring Tiffany jewellery.
The “Wonder of Celebration” room boasts a 5 m x 3 m curved LED wall comprising 54 ROE RB1.9 LED panels. The “Diamond Kings” room includes four LED screens, each measuring 1.5 m x 3 m and made up of 18 ROE RB1.2 panels. The entire setup is driven by eight 4K Tessera SX40 LED processors and eleven Tessera XD 10G data distribution units.
“Tiffany Wonder” opened at Tokyo Node gallery on April 12, 2024, and ran through June 23. The next location of the exhibition will be announced in due course.
(Photos: Tiffany & Co.)
Christie technologies freshen up learning at Luanda Science Center
Christie technologies are powering immersive educational experiences at the Luanda Science Center (CCL) in Angola. The CCL, built on the site of a former soap factory, features audio and visual technology inside and out to engage visitors and inspire future generations.
An auditorium at the CCL has been equipped with two Christie Griffyn 4K35-RGB pure laser projectors and Vive Audio speakers to deliver educational content, while eight Christie D20WU-HS 1DLP laser projectors power a permanent outdoor video mapping attraction on the building’s facade. The project was carried out by Christie partner Proavit and consultant Muse for Athena Swiss AG.
The 146-seat auditorium features a 180 square metre (1937.5 square feet) screen that measures 15.5 metres (50 feet) wide by 11.65 metres (38 feet) high, totalling more than twelve million pixels. Special effects include vibration, water and air, which are synchronized with the on-screen content. The auditorium is also equipped with Dolby Atmos with 32 audio channels, powered by 34 Christie Vive Audio speakers and nine Powersoft Quattrocanali series amplifiers.
Outside the CCL, eight Christie D20WU-HS 1DLP laser projectors were installed discreetly in ventilated watertight cabinets to map onto the facade of the building and create a 114 metre (374 feet) wide by 11 metre (36 feet) high canvas. This nighttime projection was created by design studio Ocubo and aims to bring learning to life, highlighting topics such as Angolan culture, the human body, planets, fauna, flora and science.
(Photos: Athena Swiss AG)
TVOne video processing drives multiple high-resolution screens at Live! Casino & Hotel Maryland
Live! Casino & Hotel Maryland’s Sports & Social sportsbook and sports bar, the centerpiece of the casino floor The R Bar, and the hotel’s entrance have been equipped with TVOne’s Coriomaster and Coriomaster2 video processors, outputting multiple 4K feeds of live sports and graphics 24 hours a day.
The TVOne team worked closely with Live! Casino & Hotel’s Director of AV, Ryan Dewey, to realize a video processing solution that would run consistently, processing large amounts of video data 365 days a year. A large screen in the entranceway displays artwork that greets guests as they arrive, and the high-tech R Bar has been designed to immerse visitors in a dynamic world of video, light, and sound. In addition, the Sports & Social area is dominated by four large-scale LED screens showing live sports and current betting odds.
“Our main video wall in Sports & Social is 16K wide, which requires four simultaneous 4K outputs from Coriomaster2”, says Dewey. “Currently, we have 31 inputs from various sources.” Dewey and the AV team use external controllers to manipulate the Coriomaster2 for different areas within the hotel and casino, and updates to the looks and layout are handled using TVOne’s Coriographer video wall design software.
“The Coriomaster2 works just as consistently with AMX as it does with Crestron”, he says. “Our I/O configurations fluctuate greatly depending on the space it is used in. We’re taking in signage players, set-top boxes, SDI sources, video production switchers, and so on. Our outputs also vary. For example, 4 HDMI outs to Samsung S-Boxes, or a single out to a smaller wall controller. TVOne’s Coriographer software also makes it easy for us to update everything when we need to.”
Inside the Sports & Social venue, the team has installed a 100-foot media wall. The R Bar features two 4K wide LED boards that are powered by a TVOne Coriomaster2. “We show sports and our stadium-style gaming video feeds by Interblock on it. The Coriomaster2 has had a great impact in the hotel and casino”, adds Dewey.
(Photos: TVOne/Live! Casino & Hotel Maryland)
ZDF migriert auf MediaCentral/Cloud-UX-Plattform von Avid
Das ZDF migriert die bestehenden Asset-Management-Systeme des Senders auf die Softwareplattform MediaCentral/Cloud UX von Avid. Der Übergang bietet dem ZDF ein Tool-Set zur Verwaltung von Nachrichten- und Programm-Workflows und bietet die Möglichkeit, den gesamten Weg von der Aufnahme bis zur Veröffentlichung zu erweitern.
Die neue Vereinbarung mit Avid wurde geschlossen, um die komplexe Konfiguration des ZDF mit mehreren Standorten, mit einem zentralen Medien-Asset-System am Hauptsitz in Mainz und zwei weiteren Systemen in Berlin und Düsseldorf zu unterstützen. Avid MediaCentral/Cloud UX bietet den Produktionsteams des ZDF eine Remote-Zusammenarbeit, die es ihnen ermöglicht, den Funktionsumfang der Plattform innerhalb eines aktuellen On-Premise-Modells zu nutzen. Der Funktionsumfang wird außerdem regelmäßig mit den neuesten Innovationen und Verbesserungen von Avid aktualisiert.
„Diese neue Vereinbarung mit Avid macht unsere Produktionstechnologie zukunftssicher und ermöglicht es uns, unsere Arbeitsabläufe bei der Nachrichten- und Programmproduktion zu beschleunigen“, sagt Antje Lang, Projektmanagerin für Cloud UX beim ZDF. „Mit einer Partnerschaft, die sich über mehr als zwanzig Jahre erstreckt, freut sich Avid, ein zentraler Partner des ZDF zu sein“, ergänzt Tom Evetts, Chief Sales Officer bei Avid.
(Fotos: Avid/ZDF)
Tateside integrates AV at Daylesford Organic Farm
Nestled in the Cotswolds, Daylesford Organic Farm offers a holistic experience that combines agriculture, wellness and dining. London-based audio-visual systems integrator Tateside collaborated on the project through the integration of AV solutions throughout the estate.
“We started working with Daylesford Organic around eight years ago, with our initial involvement in supplying and installing background audio in the brand’s London farm shops”, says Ben Landi, Project Manager at Tateside. “Over the years, we’ve gradually expanded our role to cover the technology integration across the entire collection, including the pubs, the Club by Bamford and Heritage House, their new event space.”
The project encompassed the integration of AV solutions into various spaces across the farm. The overall scope involved a year-long planning process, culminating in the integration of audio-visual systems to complement Daylesford’s overall attention to detail and design-led aesthetic. Therefore, close collaboration with the in-house architectural team was required.
“We began working with Tateside at an early stage of the design process, enabling us to fully integrate their experience and AV design suggestions before we got to the site”, says Jonathon Phillips, Architectural Designer at Daylesford Organic.
Heritage House, an event space and ceremony hall, was a key focus of the project for the Tateside team. Overlooking scenic views of the Cotswold countryside, this multifunctional space required a versatile AV system to accommodate various events, from intimate occasions to grand celebrations.
“Heritage House has three dynamic spaces with views over the Market Garden and countryside beyond, and the interior is based around neutral colours and minimalist styles”, says Landi. “The architects were extremely detailed, and there was a real emphasis on a discreet aesthetic, so they didn’t want to see loudspeakers everywhere. From an audio side, this meant spreading out smaller loudspeakers strategically to maintain coverage without distracting from the overall look of the space. Usability was another key aim; they wanted the system to be easy for anyone to use without any technical expertise.”
The audio system employed Martin Audio CDD5 loudspeakers and SX112 compact subwoofers throughout the interior, seamlessly integrated with a Bose backend using PowerMatch amplifiers. In the central section, seven DJ input plates were strategically placed, allowing DJs to set up in any room or outdoors on the terrace. On the terrace itself, multiple pairs of Bowers & Wilkins weather-proof AM1 loudspeakers were deployed.
In addition, a 146-inch 2K Samsung “The Wall” LED display provides a multipurpose visual element for presentations, live sports, movies and cinema screenings. “The display is controlled via a Blustream app on an iPad”, says Landi. “Anyone can choose content and send it directly to the video wall. Throughout all of Daylesford, the input and volume plates are the same to keep a consistent user experience.” The Heritage House AV system is fully networked, using Dante audio over IP. A BrightSign XT244 video engine handles the visual content, whilst Blustream provides switching and signal management.
At The Club by Bamford, an exclusive private members’ wellness club, they sought a combination of audio solutions, including Bose in-ceiling loudspeakers, white Martin Audio loudspeakers on the gym walls, and multiple pairs of loudspeakers from the Sonance Extreme weather-proof range for background audio in the humid pool area. A pair of Bower & Wilkins outdoor loudspeakers rounded out the system.
Tateside also supported on the Daylesford Stays arm of the business, with Bose loudspeakers for background audio integrated at The Wild Rabbit, The Fox in Oddington, and The Bell in Charlbury. An analogue cloud-based system employed in the pubs, rather than a networked system, was chosen to ensure reliability. Additionally, the Tateside team collaborated, installing digital signage and background audio to replicate the farm’s immersive experience, albeit in an urban setting.
(Photos: Ollie Sharpe/Daylesford Organic Farm)
Brompton Technology fuels Distortion Studios’ LED setup across film, TV and commercial projects
Supported with funding from Creative UK and in partnership with iMAG Displays, Bristol-based Distortion Studios is the first permanent Virtual Production studio in the South West of England. The 200 sqm facility is part of Distortion Creative Group Limited, which includes Studio Giggle and Distortion Productions. Distortion Studios is utilising Brompton LED processing to power its ROE Visual LED volume.
Distortion Creative Group has a long-standing partnership with iMAG. Together, they have delivered various projects for clients such as Ovo Energy and CVC Capital Partners. “When the group decided to launch a specialist virtual production studio, which is the only one in Bristol and the only permanent setup available west of Reading, we approached iMAG to partner with us on the project to supply the LED wall and Brompton Technology LED processing for the studio”, says Distortion Studios Managing Director Jonathan Brigden.
iMAG’s MD and Technical Director, Alex Strachan, worked closely with Brigden and Nick Diacre, Distortion Studios’ Technical Director, choosing the combination of ROE Visual and Brompton Technology. The setup features a Brompton 4K Tessera SX40 LED processor and two Tessera 10G data distribution units, with the team considering adding a second SX40 to accommodate the growing demand for high-speed commercial shooting.
The Brompton LED processing drives an 11 m x 4 m curved LED Volume comprising ROE Black Pearl 2 V2 LED panels and two 2 x 3 m mobile LED panels. Additionally, the studio offers two Stype RedSpy tracking systems and Stage Precision as part of its equipment lineup. Distortion Studios offers Virtual Production technology for diverse creative content, from filmmaking and documentaries to TV series and commercial projects.
(Photos: Brompton Technology/Distortion Studios/Andre Pattenden)